A kezdetek (1967-73)
1966-ban a Hootenanny Singers tagjai katonai szolgálatuk letöltésére készültek, előtte azonban még tartottak egy búcsúbulit, ahova meghívták a Hep Stars tagjait is. Itt találkozott egymással Benny Andersson és Björn Ulvaeus. Összebarátkoztak, és közösen kezdtek zenét szerezni. 3 évvel később már duóként dolgoztak, és 1970-ben megjelent első közös albumuk, ’Lycka’ címmel. A Hootenanny Singers lemezeit a Polar cég adta ki, aminek a tulajdonosa Stig Anderson volt. (Ő lett később az ABBA menedzsere).
1969 tavaszán a Hep Stars Svédország déli részén turnézott és egyik helyszínük Malmö volt. Itt és pont akkor lépett fel Anni-Frid Lyngstad is, akivel Benny találkozott, egymásba szerettek, és augusztusban eljegyezték egymást.
Björn egy tévéműsor felvételén dolgozott, akárcsak Agnetha Fältskog. Itt ismerkedtek meg és az eljegyzéssel ők sem vártak sokáig.
1970: A ’Lycka’ album elkészítésében már a lányok is részt vettek háttérénekesnőkként. Az első dal (Hej, Gamle Man!), amin mind a négy leendő ABBA tag hangja hallható megjelent kislemezként, és igen népszerűnek bizonyult. Az év végén megpróbálkoztak egy show-val négyesben: Festfolk néven léptek fel egy-két helyen, de annak ellenére, hogy a kritika jól fogadta őket a siker elmaradt, így egyelőre nem terveztek további munkát négyesben.
1971 nyarán Agnetha, Björn és Benny turnézni indultak és a kisebb júliusi pihenő alatt Björn és Agnetha összeházasodtak. Frida szintén fellépésekkel töltötte a nyár nagy részét Lars Berghagen társaságában. Időközben megjelent Frida első, majd Agnetha negyedik szólóalbuma. Bár továbbra is közreműködtek egymás dalainak felvételében háttérénekesekként, együttes alakításának gondolata még fel sem merült.
1972 elején Agnetha a Jézus Krisztus Szupersztár Mária Magdolnáját alakította és újabb szóló kislemezeket jelentetett meg, majd nyáron ismét turnézott, akárcsak Frida. Björn utoljára ment koncertezni régi együttesével és erre a körútra már Benny is elkísérte őket.
Közben a stúdióban folytatódott Björn és Benny szerzeményeinek felvétele, és júniusban megjelent első kislemezük négyesben, a People Need Love, amin már mindannyiuk neve szerepelt. Ekkor még az ABBA helyett a nem éppen rövid Björn & Benny, Agnetha & Anni-Frid megnevezést használták. A dal sikert aratott és ezért Björn, Benny és Stig úgy gondolták, érdemes lenne megpróbálkozni egy közös album készítésével. Az év hátralevő részében így újabb dalok felvételével foglalkoztak és még egy kislemezük jelent meg He Is Your Brother címmel.
1973 februárjában részt vettek a Melodifestival-on, az Eurovíziós Dalfesztivál svéd válogatásán a Ring Ring című dallal, de 3. helyezésük azt jelentette, hogy abban az évben még nem juthattak ki a nemzetközi versenyre. Ennek ellenére az emberek imádták a dalt és mind a svéd, mind az angol verziója a svéd toplista élére került. E siker hatására határozták el, hogy zenekarként folytatják az együttműködést és majd meglátják, hogy működik. Szintén februárban, megszületett Linda, Agnetha és Björn lánya, így mikor márciusban fellépésekre külföldre utaztak, Agnetha helyét Frida egyik barátnője vette át, mondván még nem annyira ismertek, hogy feltűnne a különbség.
Március végén megjelent első közös albumuk, a ’Ring Ring’, és ekkora vált Anni-Frid a lemezeken is végleg, egyszerűen ’Frida’-vá. Néhány dal úgy került az albumra, hogy évekkel korábban írták őket (esetleg más előadó számára) és most átdolgozva felvették a lányokkal. A Disillusion című szám érdekessége, hogy ez az egyetlen ABBA dal, amit nem csak a fiúk írtak, ugyanis Agnetha szintén részt vett a dal komponálásában. A ’Ring Ring’ Svédországon kívül, több európai országban is sikert aratott, de a számukra legfontosabb országban, Angliában, a nagy áttörésre még várniuk kellett.
Júniusban megkezdték első turnéjukat négyesben. Szeptemberig beutazták csaknem egész Svédországot, és összesen 80 koncertet adtak. Ősszel a stúdióba visszatérve elkezdtek dolgozni egy új albumon, és többek között azon a dalon is, amivel pár hónappal később az egész világot meghódították.
Stig közben előállt azzal az ötlettel, hogy a tagok keresztneveinek kezdőbetűiből kirakott ’ABBA’ legyen ezentúl az együttes neve. A gondolat kis idő után mindenkinek megtetszett, már csak az az egy probléma maradt, hogy egy svéd halkonzervgyár szintén ezt a nevet viselte. Szerencsére ők is áldásukat adták a névhasználatra, így a következő lemezüktől kezdve a ma már mindenki által jól ismert négy betűs szó állt a borítóikon.
Waterloo és a világhír (1974-75)
1974 elejére a második album már majdnem teljesen elkészült. Benny, Björn és Stig újra felkérést kaptak, hogy írjanak egy dalt a Melodifestival-ra. Az előző évi „sikertelenség” nem kedvetlenítette el őket, sőt most már még inkább meg akarták nyerni a versenyt. Benny és Björn legtöbbször Viggsö szigetén (a stockholmi szigetvilágban) írtak dalokat, ahol kis házaik voltak. Órákon keresztül dolgoztak együtt a zongorán illetve a gitáron különböző dallamokat játszva és próbáltak jó ötletekkel előállni. Így készült el 1973 novemberében is egy dal, amit aztán Stignek adtak, hogy megírja hozzá a szöveget. Miután eszébe jutott a cím ’Waterloo’, pár óra múlva készen állt a dalszöveg. Egy szintén akkoriban felvett dal, az Hasta Mańana is felmerült, mint lehetséges nevezés a versenyre, de végül a Waterloo mellett döntöttek, helyesen. Februárban fölényesen megnyerték vele a Melodifestivalt és így ők utazhattak Angliába az Eurovíziós Dalfesztiválra.
Ez az alkalom nagyon fontos volt számukra, mert lehetőséget adott nekik, hogy sokmilliós nemzetközi közönség előtt lépjenek fel és végre olyan országokban is megismerjék őket, mint Anglia vagy az Egyesült Államok. Április 1-én Londonba utaztak, majd két nap múlva Brightonba, ahol próbákkal és interjúkkal töltötték a versenyig hátra levő időt. 5-én megünnepelték Agnetha 24. születésnapját és másnap, 6-án este Svédország képviseletében előadták a Waterloo-t a brighton-i The Dome-ban. A tévén keresztül kb. 500 millióan nézték a versenyt. A szavazás végeredménye alapján az ABBA fölényesen győzött. Svédország először nyerte meg a Dalfesztivált. A diadalt hajnalig tartó ünneplés követte, majd másnap reggel gratulációkkal, ajánlatokkal és felkérésekkel elhalmozva ébredtek. A következő napokon rengeteg interjút adtak és fotózások zajlottak először a tengerparton, majd Londonba visszatérve (természetesen) a Waterloo állomáson.
Közben már márciusban elkezdődtek a munkák a stúdióban Frida és Agnetha újabb szólólemezein, és tovább dolgoztak rajtuk az év hátralevő részében. A Húsvétot Viggsö szigetén, pihenéssel töltötték, miközben a Waterloo (mind az album, mind a dal) a toplistákon egyre magasabbra mászott. Angliában ez lett az első listavezető daluk és az USA-ban is a 6. helyig jutott. Az album Number 1 lett Svédországban és Norvégiában, valamint elérte a Top 5-ot több európai országban, Dél-Afrikában, Ausztráliában és Új-Zélandon is. Az album második kislemeze, a Honey, Honey viszont meg sem közelítette elődje sikerét. Érdekesség, hogy a ’Waterloo’-n van az egyetlen dal, ahol Benny énekel szólót, ez a Suzy-Hang-Around. Máskor Björnnek, de legtöbbször Fridának vagy Agnethának jutott ez a feladat.
Április végétől júliusig eleget tettek a rengeteg meghívásnak, amiket kaptak. Franciaországban, Németországban, Belgiumban és Spanyolországban léptek fel különböző tévéműsorokban Waterloo, Honey, Honey, Ring Ring és Hasta Manana című számaikat népszerűsítve, majd július végén Benny és Björn elkezdtek dalokat írni a következő albumukhoz. Szintén ekkoriban készítette el az együttes első videóit, mégpedig a Ring Ring és a Waterloo dalokhoz. Ezek a klipek, amiket Lasse Hallström rendezett (aki később híres hollywoodi rendező lett és egyik leghíresebb filmje a Csokoládé) rendszeressé váltak, mert ezzel utazás nélkül is népszerűsíthették dalaikat világszerte. Az ABBA úttörőnek számított ezen a téren, még velük egy időben is kevesen csináltak videóklipeket, előttük pedig szinte senki.
Bár a ’Waterloo’-val tényleg megismerte őket a világ és népszerűek lettek, ez korántsem jelentette azt, hogy mindenütt elfogadták és komolyan vették az ABBA-t. A közönség és a kritikusok arra számítottak, hogy – akárcsak más Eurovíziós győztesek – egy idő után eltűnnek a süllyesztőben, és ezzel maradnak „egyslágeres” együttesnek. Ezt a hitet erősítette, hogy a két következő kislemez (So Long/I've Been Waiting For You és I Do, I Do, I Do, I Do, I Do/Rock Me) viszonylag sikertelen volt. Így a ’Waterloo-t’ egy-másfél éves bizonytalanság követte számukra, ami alatt viszont keményen dolgoztak és ennek meglett a gyümölcse.
Ősszel ismét a stúdióba vonultak, hogy a harmadik albumuk dalain dolgozzanak. A munkát csak egy-két fellépés és egy rövid amerikai út szakította meg. Novembertől januárig külföldi turnét szerveztek, elutaztak Dániába, Németországba, Ausztriába, Norvégiába és Finnországba, de ez a vállalkozás nem volt túl sikeres - Skandinávia kivételével –, mivel ritkán voltak teltházas koncertjeik. Angliába el sem mentek, mert tudták, hogy nem lenne elég nagy az érdeklődés.
1975. január 22-én egy Svédországi koncerttel zárták a turnéjukat, majd februártól ismét az új albumon dolgoztak. Az eddig megjelent első kislemez, a So Long nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de aztán az I Do, I Do, I Do, I Do, I Do már sikeresebbnek bizonyult, noha még mindig nem Angliában, ahol továbbra is az egy évvel ezelőtt megjelent Waterloo számított az egyetlen igazi slágerüknek.
Április végén kiadták az ’ABBA’ nagylemezt, és különböző TV showkban léptek fel az új album dalaival, majd júniusban végre megjelent az S.O.S. kislemez és ezzel ismét a toplisták élére kerültek, még Angliában is bejutottak a Top 10-be. Megint úgy kezdtek róluk beszélni, mint a jövő nagy együttese. Az ’ABBA’ olyan kincseket rejtett, mint az S.O.S. és a Mamma Mia. A jól ismert ’ABBA hang’ itt már sokkal inkább hallható volt és valószínűleg ennek köszönhetően az ’ABBA’ volt az első, igazi, nemzetközi albumsikerük, vezetve az eladási listákat Norvégiától Zimbabweiig szinte mindenhol. Májusban vették fel a Medley-t, egy három amerikai népdalból álló összeállítást, amit egy német jótékonysági célú albumra szántak. Ez az egyetlen valaha felvett ABBA dal, amit nem Björn és Benny írt. Eredetileg nem volt rajta az albumon, egy három évvel későbbi kislemezükön jelent meg először.
Nyáron ismét hazájukban adtak koncerteket 14 városban, nagy sikerrel (az eskilstunai koncertet az egyik rajongó felvette és ma egy bootleg CD-n hallható).
Frida és Agnetha svéd nyelvű szólóalbumainak készítése időközben folytatódott és ősszel sikerült befejezni. Agnetha lemeze decemberben jelent meg ’Elva Kvinnor I Ett Hus’ címmel, a ’Frida Ensam’ pedig novemberben, mikor éppen az Egyesült Államokban voltak egy kéthetes promóciós úton. Az egyik TV showban, ahol szerepeltek, a műsorvezető megkérte Bennyt és Fridát, hogy házasodjanak össze az ő műsorában. Ők természetesen nemet mondtak. Skandináviában már novemberben, de a legtöbb országban ’76-ban jelent meg a ’Greatest Hits’, az együttes első válogatásalbuma. Tökéletesen időzítve, meg sem állt a toplisták éléig és ez lett az első angliai No. 1 albumuk (a nyolcból).
’75 végén még megjelent az utolsó kislemez az ’ABBA’ albumról, a Mamma Mia és januárban ez lett a második angliai Number 1. kislemezük, a Queen Bohemian Rhapsody-ját váltva az élen. Innentől kezdve már nem volt megállás, a kritikusok is belátták, hogy az ABBA nem egyslágeres együttes és Anglia hosszú időre biztos lemezvásárló „bázisuk” lett. A dalnak világszerte hatalmas sikere volt, az ausztrálokat teljesen meghódította. Ott egyfajta áttörést jelentett számukra, az ABBA-mánia kezdetét. A kívánságműsorokban folyamatosan a dalhoz készült videóklipet kellet játszani, és a lemez vezette az eladási listát heteken keresztül. És ez még csak a kezdet volt.
1976: Az ABBA egyik legsikeresebb éve.
A ’Frida Ensam’ albumon egy Björn és Benny szerzemény is megjelent, Fernando címmel. Frida e szóló verziója akkora siker volt Skandináviában, hogy az ABBA elhatározta: készítenek belőle egy angol változatot - azt a változatot, ami aztán az egyik legnagyobb slágerük lett. ’76 elején a Fernando kislemezként jelent meg és szállította nekik a harmadik angliai No. 1-jukat. Ausztráliában imádták a dalt a legjobban. Miután egy ausztrál válogatásalbum, a ’The Best of ABBA’ minden rekordot megdöntött és a 14 milliós lakosságú országban kis híján 1 millió példányt adtak el belőle, a Fernando-nak köszönhetően csak tovább terjedt az ABBA-láz. Még egy a Beatles által felállított rekordot is beállított: a lemez 14 hetet töltött az eladási lista élén! Ezt az óriási sikert nem lehetett figyelmen kívül hagyni, így aztán márciusban az ABBA Svédországból a messzi Ausztráliába utazott. Az ott töltött másfél hét alatt sajtótájékoztatót tartottak, TV és rádió interjúkat adtak, állatkertet látogattak, TV showban szerepeltek, majd az utolsó napon felvettek egy műsort, amiben a legnagyobb slágereikkel léptek fel. Ez a TV műsor, mikor később adásba került újabb rekordot döntött: többen nézték, mint a holdra szállást! Stockholmba visszatérve sem sokat pihentek, elkezdtek dolgozni a következő stúdióalbumon. Májusban azonban a német sajtóban különös híresztelések kaptak szárnyra. Azt állították, hogy az ABBA tagok egy tragikus repülőgép- szerencsétlenségben meghaltak és egyedül Frida élte túl. Mivel ekkortájt nem szerepeltek semmilyen tévéműsorban és nem is volt tervezve fellépés, ezek a pletykák nem szűntek meg és Björnnek meg kellett jelennie a német TV-ben csakhogy pontot tegyen a sztori végére és mindenkit megnyugtasson. A munka folytatódhatott a stúdióban.
Júniusban a svéd király házasodni készült, menyasszonya a német Sylvia Sommerlath volt. Az esküvő napja előtt egy gálát tartottak a tiszteletükre a stockholmi Operaházban. Az ABBA volt az egyetlen pop együttes, akiket felkértek a szereplésre és természetesen a legújabb számukat adták elő, a Dancing Queen-t, amit a nyáron készültek kiadni. A tévhitekkel ellentétben a dalt nem erre az alkalomra írták, tulajdonképpen már ’75 végén készen voltak vele. Augusztusban meg is jelent a kislemez és ennek borítóján használták először a hivatalos ABBA lógót a fordított B betűvel. Korábban egy német fotós csak viccként használta így a B-t, de ez adta az ötletet a lógóhoz. Mintha eddig még nem lettek volna elég népszerűek, a Dancing Queen minden eddigi sikerüket felülmúlta. Több országban lett Number 1, mint ahol nem, és ennek a dalnak még az az Egyesült Államok sem tudott ellenállni, amit sosem sikerült teljesen meghódítaniuk: meghozta számukra az első (és utolsó) US No. 1-jukat. Frida sírt, mikor először hallotta a dalt még instrumentális változatban és azóta is ez a kedvenc ABBA száma. És talán a közönségnek is, mivel a mai napig ezt a dalukat játszák a legtöbbet a partikon, a diszkókban és a rádiókban.
Az őszt a promóciónak szentelték. Szeptemberben elkészítették az ABBA DABBA DOO műsort a svéd tévének az új dalaikból. Októberben először a vasfüggönyön túlra utaztak, Lengyelországba, majd három hétre az Egyesült Államokba. Az amerikai út elején jelent meg negyedik nagylemezük, az ’Arrival’, egyik legsikeresebb és legismertebb albumuk. Agnetha és Frida hangja már szinte az összes dalban dominált és tökéletes összhangban voltak. Björn egyre jobb dalszövegeket írt, ezenkívül képtelenek voltak nem slágergyanús, fülbemászó melódiákat komponálni. A jól ismert számokon kívül, mint a Dancing Queen, Money, Money, Money és a Knowing Me, Knowing You, rajta volt még a Tiger, ami a következő évi turné nyitószáma lett és az Arrival, ami pedig az utolsó olyan alkalom volt, hogy instrumentális dal került fel egy ABBA albumra. ’77-ben az Arrival lett az év bestsellere Angliában, úgy, hogy a közelében nem volt másik album.
Novemberben még Londonba is ellátogattak, felléptek a Top Of The Pops- ban és 32 arany, ezüst és platina lemezt adtak át nekik a Temzén hajózva. Majd, mivel ’77 elejére tervezték első nagy, világkörüli turnéjukat, elkezdték rá a próbákat a stockholmi Koncerthuset-ben. Még az év vége előtt megjelent a Money, Money, Money kislemez, ami bár mára hatalmas slágerré nőtte ki magát, akkor megszakította azt a fantasztikus sorozatot, amiben 3 egymást követő kiadott kislemezük listavezető lett, mivel „csak’ a harmadik helyig jutott az angol toplistán. Azonban utána sem volt ok aggodalomra, készen álltak rá, hogy egy újabb „mesterhármast” produkáljanak.
1977. januárjában a Knowing Me, Knowing You videó forgatása és előkészületek után megkezdődött a turné Norvégiában. A show körülbelül 100 perces volt. Elénekelték nagy slágereiket, új dalaikat és néhány kevésbé ismert számukat is. Ezenkívül valami különlegességgel is készültek. Björn és Benny régi, nem titkolt ambíciója volt egy musical megírása, így ezen a téren első próbálkozásként előálltak a The Girl With The Golden Hair című mini- musicallel. Négy dalból állt, körülbelül 20 percig tartott és a koncertek vége felé adták elő.
Az oslo-i koncert után az ABBA találkozott a norvég királyi családdal és egy szánkóútra is elvitték őket. A következő négy napon Svédországban, majd Dániában adtak koncerteket. Február 2-án megérkeztek Németországba, ahol 5 koncertet adtak, mivel itt már kezdettől fogva nagy volt irántuk az érdeklődés. Két németországi koncert között felléptek még Belgiumban és Hollandiában is. Az utolsó európai helyszín Nagy-Britannia volt, a szerencsés városok pedig Birmingham, Glasgow, Manchester és természetesen London, ahol az utolsó két koncertet tartották a Royal Albert Hall-ban. A jegyek az angliai koncertekre már hónapokkal az együttes érkezése előtt mind elfogytak és Európa többi részén is teltházak előtt játszottak, sikerük és népszerűségük tetőpontján. Ez azonban még semmi nem volt ahhoz képest, ami Ausztráliában várt rájuk.
Két hetes pihenőt tartottak mielőtt elutaztak volna, és ezalatt megjelent a Knowing Me, Knowing You kislemezt, ami egy újabb brit Number 1-t jelentett számukra. Február 27-én érkeztek meg Sydney-be és innentől kezdve filmezték őket az ABBA - The Movie számára. Lasse Hallström azt a feladatot kapta, hogy készítsen egy filmet az ABBA ausztráliai tartózkodásáról egy kis kerettörténettel. Így sikerült megörökíteni azt a rendkívüli rajongást és hisztériát, amit ott tapasztaltak az ABBA tagjai. Érkezésük másnapján tartották a sajtókonferenciát, ahonnan az első jelentek származnak. Március első két napján további interjúk és fotózások következtek, miközben egy hatalmas színpadot állítottak fel a harmadikai és negyedikei előadásokra. Az első koncertet zuhogó esőben tartották. Egy ideig tanácstalanok voltak, hogy vajon folytassák-e a show-t, de mivel az eső ellenére több mint 20000 néző gyűlt össze, hogy láthassák őket, nem akartak csalódást okozni a közönségnek, így a folytatás mellet döntöttek. Az egyik szám alatt a csúszós színpadon Frida elesett és megütötte magát, de ennek ellenére folytatta a fellépést. Az ausztrál lapok az ABBA-val voltak tele, mindenhol szenzáció volt az ottlétük. Március 5- én repültek Melbourne-be, ahol megérkezésüket szintén filmezték, és a jelenetet használták a Movie-ban. Már a repülőtéren több ezren gyűltek össze, hogy köszöntsék az együttest, majd amikor a Melbourne-i városháza épületéhez érkeztek 14000 rajongó várta őket. Agnetha, Björn, Benny és Frida alig jutottak szóhoz a fogadtatás, az óriási tömeg láttán és a hatalmas ováció hallatán, ami az erkélyen való megjelenésüket követte. Ausztrália ABBA-lázban égett. Melbourne-ben 3 koncertet adtak, majd kis pihenést követően továbbutaztak Adelaide-be, ahol egy napig maradtak. Az ottani show-ra körülbelül 30000-en voltak kíváncsiak! 9-én Perth következett, a ’77-es turné utolsó állomása. Három nap és négy koncert után azonban eljött a búcsú ideje: a hihetetlenül sikeres turnét befejezve az ABBA 13-án visszautazott Londonba, majd 15-én Stockholmba. Március második felét és az áprilist visszavonultan, jól megérdemelt pihenéssel töltötték, de Björn és Benny ezalatt már a soron következő ABBA albumhoz írtak dalokat.
The Movie és The Album (1977-78)
’77 nyarának elején a Movie-hoz forgattak különböző kiegészítő jeleneteket, és bár eredetileg dokumentumfilmnek szánták, időközben egyfajta zenés vígjátékká alakult. Egy ausztrál színész Robert Hughes játszotta Ashley, az ügyefogyott rádióriporter szerepét, aki balszerencséje miatt kénytelen körbeutazni Ausztráliát az ABBA-t követve, hogy interjút tudjon velük készíteni. Közben látjuk fellépni az együttest élőben, ami végül is a fő célja volt a filmnek. Nagyrészt a turné alatt felvett, eredeti, nem „megjátszott” jelenetekből állt, de volt néhány utólag elkészített jelenet is, ahol viszont már játszottak az ABBA tagjai. Ezeket a turné után Stockholmban vették fel, de a forgatást megnehezítette, hogy Agnetha és Björn időközben második gyermeküket várták.
Agnethának sok pihenésre volt szüksége, emiatt a stúdióban is lassabban haladtak, sokszor Frida Agnetha helyett is vokálozott. A The Album dalainak felvételét május végén kezdték el és novemberben fejezték be. Ezek között volt a The Name Of The Game, a Thank You For The Music és a Take A Chance On Me.
A szeptember nagy meglepetéssel szolgált Fridának: életében először találkozott édesapjával, a német Alfred Haase-val, akiről egészen idáig azt hitte, hogy még a születése előtt, ’45-ben meghalt. A Bravo című német magazin nem sokkal azelőtt egy hosszú cikket közölt az ABBA-ról és tagjainak életéről, így szerepelt benne Alfred Haase neve is. Egy ABBA rajongó, Andrea Buchinger felfigyelt rá, mivel nagybátyját, aki a háború idején Norvégiában szolgált, szintén így hívták. Nem sokkal később kiderült, hogy tényleg ő Frida édesapja. Alfred Haase ezután Stockholmba utazott, hogy találkozzon a lányával és pár napot együtt töltöttek.
December 4-én megszületett Agnetha és Björn kisfia, Christian. December 12-én kiadták az együttes új lemezét, a The Album-ot, 15-én pedig bemutatták a Movie-t Ausztráliában. Az ezekhez kapcsolodó promócióban eleinte csak Benny, Björn és Frida vettek részt, mivel Agnetha otthon volt a kisbabával. Kivétel volt a Movie stockholmi premierje 26-án, ahol mind a négy tag megjelent.
1978 elején kiadták a "Take a Chance On Me" kislemezt, mely három hétig vezette a brit slágerlistát, az USA-ban pedig a harmadik helyig jutott. Ezzel az eredménnyel a második legsikeresebb kislemezük lett a tengerentúlon (a Dancing Queen után). Február derekán az együttes Londonba utazott, ahol részt vettek filmjük londoni premierjén, majd Németországban Rudi Carell műsorában szerepeltek. Frida édesapja, Alfred Haase is a közönség soraiban ült. Tavasszal három videót is forgattak, voltak Párizsban, márciusban pedig kivettek egy hét szabadságot: Agnetha és Björn otthon maradtak, míg Frida és Benny Ausztriában síeltek.
Diszkó korszak (1978-79)
1978 áprilisának végén nagyobb reklámkampány keretében az USA-ba látogattak – ennek köszönhették „Take a Cance On Me” kislemezük és albumuk sikerét, mely utóbbi a Top 20-ba került. 1978 májusa az ABBA hónapja volt az Egyesült Államokban. Andy Gibb társaságában felléptek Olivia Newton-John műsorában, melyet „Olivia!” címmel 30 millió néző kísért figyelemmel. Nagy slágereik mellett Oliviával és Andyvel is énekeltek. Utána Németországba repültek, mely egyike volt azon országoknak, ahol kislemezként kiadták az „Eagle”-t, B oldalán a „Thank You For The Music”-kal. Május közepén az ABBA felavatta új stúdióját, a Polar Music Studios-t, így búcsút intettek az eddig használt Metronome stúdiónak. Akkoriban a stúdió a legmodernebbek egyike volt a világon, és egészen 2003-ig működött.
A nyarat többnyire stúdiómunkával és nyaralással töltötték, augusztus végén pedig videót készítettek új kislemezükhöz, a „Summer Night City”-hez. Akkoriban épp nem volt sok olyan dal, amit kiadhattak volna, ezért került a B oldalra az 1975-ből származó „Medley”. Érdekesség, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben a kislemez borítója ugyanolyan külsőt kapott minden országban. Svédországban az első helyre került a toplistán (ez volt az utolsó listavezető kislemezük hazájukban), míg Angliában az 5., Németországban a 6. lett. Az USA-ban nem adták ki, de Mexikóban például 10. lett.
Október 6.-án Benny és Frida házasságot kötöttek. Csak legközelebbi barátaik vettek részt az eseményen. Októberben Párizsban jártak, novemberben pedig Japánban léptek fel több tévéműsorban, interjúkat adtak, és következő lemezükről az első kislemeznek szánt „If It Wasn’t for The Nights” című dalt is elénekelték (végül nem is jelent meg kislemezként). Decemberben két angol tévéműsorban szerepeltek. Akkoriban senki sem sejtette, hogy viharfelhők gyülekeznek Agnetha és Björn házassága felett. Karácsony után különköltöztek, és 1979. január 16.-án bejelentették, hogy elválnak. Ez – a félelmekkel ellentétben – nem jelentette az ABBA végét, de a két boldog párból álló együttes imidzse összeomlott. Ugyanezen a napon jelent meg a következő kislemez, a „Chiquitita”, elsőként a Voulez-Vous albumról. Január 9.-én, a New York-ban rendezett Unicef Gálán énekelték először, és a dalból származó jogdíjak bevételeit ma is a Unicef számlájára utalják. A „Chiquitita”, bár nagy siker volt, kevés országban (pl. Új-Zéland) vált listavezetővé, Angliában és Svédországban 2., Németországban 3. lett.
Január végén Benny és Björn ihletért a Bahamákra utaztak, Frida egy svéd filmben szerepelt (Gå på vattnet om du kan – Járj a vízen, ha tudsz), Agnetha pedig egy új svéd dalt vett fel ősszel megjelenő válogatáslemezéhez. Február közepén az együttes Svájcba utazott, ahol külön promóciós tévéműsort vettek fel Leysin-ben „ABBA in Switzerland (Az ABBA Svájcban)” címmel. Többek között ekkor készült el a „Chiquitita” videóklipje, melyben egy hatalmas hóember előtt énekelnek. Ebben a műsorban hangzott fel a „Does Your Mother Know” korai verziója élőben, valamint további dalok az új albumról, melynek megjelenését tavaszra tervezték. Az ABBA interjúkat is adott: Björn az egyikben elmondta, hogy egyre nehezebb valami újjal előállni, hiszen olykor úgy tűnik, már minden ötletet megírtak már. Az Agnethától való válását illetően elmondta, hogy jó barátságban maradtak, de bővebben egyikük sem kívánt beszélni róla. Márciusban spanyolul is felvették a Chiquititát.
Április 23-án megjelent a várva-várt új album (bár nem volt kijelölt határidő, eredetileg még 1978 karácsonya előtt szerették volna boltokban tudni), a Voulez-Vous. A tíz dal között egyaránt találhatók balladák és diszkóslágerek. A borítóra a fotót az Alexandra diszkóban készítették. A lemez négy hétig vezette a brit slágerlistát, de összesen 43 hétig tanyázott rajta, míg az USA-ban épp hogy bekerült a legjobb 20-ba. Következő kislemezüknek a „Does Your Mother Know”-t választották, melyen Björn énekelte a szólót. A korong jó eredményeket ért el, bár nem jutott el a slágerlisták élére (ez nem sikerült az ABBA-nak 1979-ben). Angliában a 4. lett, Írországban a 3. (a legjobb helyezése).
Májusban elkezdődtek a próbák az őszi koncertkörútra, de időt szakítottak két spanyolországi műsorban való fellépésre is. Júniusban egy mindössze 50 példányban létező kislemez készült el, a „Sång till Görel (Dal Görel-nek)”, mely dal Görel-nek (Stig jobbkeze és az ABBA jó barátja) íródott 30. születésnapjára. A harmadik kislemez az albumról a dupla A-oldalas Voulez-Vous/Angeleyes júliusban jelent meg, és 3. lett Angliában. Érdekesség, hogy csak a Voulez-Vous-hoz készült videó, pedig az Angeleyes volt népszerűbb a rádiósok körében!
A júliust pihenéssel töltötték, Björn új barátnőjével, Lena-val nyaralt, Agnetha a gyerekeivel, Frida és Benny pedig hajókáztak. Augusztusban tovább folytatódtak a próbák az őszi turnéra. Szeptember 10-én Agnetha, Björn és a stáb elindult Vancouver-be Londonon keresztül (Frida és Benny pár nappal korábban utaztak). Az első koncertet Edmonton-ban tartották. A következő állomások: Vancouver, Seattle, Portland, San Francisco, Los Angeles, San Diego, Tempe, Las Vegas, Omaha, Minneapolis/St. Paul, Milwaukee, Chicago, New York, Boston. Bostonba menet történt, hogy a kisgép, amivel Agnetha repült, komoly viharba került. Angetha, aki amúgy is fél a repülésről, nagyon rosszul lett, de a koncerten – mely a rossz időjárási viszonyok miatt két órás késéssel kezdődött – még tartotta magát. A következő nap azonban szervezete felmondta a szolgálatot. A washingtoni koncertet le kellett mondani, de Montreal-ban, bár még gyenge volt, Agnetha ismét fel akart lépni, Toronto-ban pedig már minden zökkenőmentesen ment.
A turné közben októberben megjelent a nagylemez kiadása után íródott „Gimme! Gimme! Gimme!” kislemez. Miután az együttes visszarepült Svédországba, kis pihenőt tartottak, mielőtt elkezdték a felkészülést turnéjuk európai szakaszára. Két svédországi koncert után Koppenhágába, majd Párizsba mentek. Rotterdam után két németországi koncert következett, Dortmundban és Münchenben, majd Zürich és Bécs volt a következő két állomás. Stuttgartban Frida édesapja is a közönség soraiban ült. Bréma, Frankfurt és Brüsszel után az együttes Londonba utazott. Itt is filmezte őket az Abba – In Concert című tévéműsor stábja. Az egyik koncert előtt kapták meg a platinalemezeket az október végén kiadott „Greatest Hits Vol. 2.” albumért. Londonban hat koncertet adtak, utána repültek Stafford-ba (két koncert), majd Glasgow-ba. A turné november 15.-én zárult a dublini fellépéssel. Az utolsó (az ötödik) kislemez, ami megjelent a Voulez-Vous-ról, az I Have A Dream volt, B oldalán egy ritkasággal, a „Take a Chance On Me” élő verziójával. A kislemez az előzőekhez hasonlóan nagy siker lett, de csak a brit listák második helyére jutott. Ausztriában, Svájcban, Hollandiában és Belgiumban az első lett.
A 80-as évek (1980-82)
1980 januárjában elkezdődtek a "Gracias Por La Música", az együttes spanyol nyelvű albumának felvételei. Ezen az együttes tíz nagy slágere szerepelt (ebből kettő, a "Chiquitita" és az "I Have a Dream" spanyol változata már az előző évben megjelent), a zenei alap megvolt, a lányoknak csak fel kellett énekelni a dalokat spanyolul. Björn és Benny Barbadosra utaztak ihletért - már ekkor komolyan gondolkodtak egy musical megírásán.
Februárban a stúdióban dolgoztak, készültek új albumukra, és a hónap végén megkezdték a felkészülést a japán turnéra is. A jegyek iránti kereslet olyan nagy volt, hogy az árusítás első napjától, december 16-tól számított két napon belül el is fogytak.
Március 8-án indultak Japánba, ami végül az együttes utolsó turnéjának bizonyult. A koncertek az előző évi sémát követték, a különbség annyi volt, hogy a gyermekkórus az "I Have A Dream" japán verzióját énekelte, és Björn japánul szólt a közönséghez. Az együttes több mint 100 ezer néző előtt 11 koncertet adott, ebből hatot Tokióban. Március 27-én fejezték be a turnét Tokióban - ez volt az utolsó koncertjük.
Áprilisban visszatértek a stúdióba.
Májusban megjelent a "Gracias Por La Música". Ez alkalomból Stockholmba utazott egy spanyol tévéstáb, hogy felvegyék az Aplauso című műsort. A "Gracias Por La Música" album azonnali siker lett: négy és fél hónapig maradt a spanyol slágerlistán, az ötödik helyet elérve. A "Fernando/Gracias Por La Música" kislemez 9. lett Spanyolországban, míg Argentínában mind az album, mind a kislemez 4. lett. Az együttes tagjai több rendezvényen tűntek fel (pl. Görel esküvőjén) - Agnethát új barátjával, Dick Hakansson, 34 éves üzletemberrel lehetett látni. A tavasz nagy részét a stúdióban töltötték, új lemezükről az első kislemez júliusban jelent meg - ez volt a "The Winner Takes It All". A hozzá tartozó videót - félbeszakítva a nyaralásukat - egy nap alatt vették fel pár nappal a kislemez megjelenése előtt. Az ABBA ezzel a dallal tért vissza a brit slágerlisták csúcsára (a Take a Chance On Me óta először), és többek között első lett Hollandiában és Belgiumban, de csak második helyre jutott hazájukban. USA-beli negyedik legjobb eredményük (8. hely) is ehhez a dalhoz kötődik. Még abban az évben Mireille Mathieu is felvette ezt a számot, franciául.
Augusztusban ismét többet lehetett hallani az együttesről, Björnről például azt, hogy részt vett a stockholmi Marathónon. Közben továbbra is folytak a következő album munkálatai.
Október 3-án az együttes barátai és kollégái összegyűltek az Europa Films stúdiójában, ahol fényképeket készítettek az új album borítójához (a cirkuszt idéző háttér előtt az együttes fehér ruhában), valamint Lasse Hallström képsorokat filmezett a "Super Trouper" és "Happy New Year" videókhoz. A hónap végén két napra Párizsba utaztak, ahol felléptek a Stars című műsorban.
Nem sokkal később, novemberben megjelent a "Super Trouper" album, amely legjobb lemezeik egyike. Nagy-Britanniában kilenc hétig volt listavezető, valamint új rekordot állított fel az előzetes eladásokat illetően, és összesen 43 hetet töltött a listákon. A lemezt egy tévéműsorral ("Words and Music") népszerűsítették, valamint úgy volt, hogy Németországba utaznak és fellépnek a "Show Express"-ben. Ez azonban nem egészen így valósult meg. Két nappal a fellépés előtt a svéd sajtó bejelentette, hogy az együttes tagjai és gyerekeik rendőrségi védelem alatt állnak. Egy-két héttel korábban ugyanis egy névtelen levélben elrablással fenyegették meg az együttes tagjait és gyermekeit. A rendőrség nagyon komolyan vette ezeket a fenyegetéseket, és azt tanácsolta, hogy pár hétig ne utazzon az együttes külföldre. Testőröket rendeltek a négy svéd mellé, és le kellett mondani a németországi promóciós látogatást. Helyette élőben közvetítették a fellépést a stockholmi stúdióból.
Novemberben jelent meg a második kislemez az albumról, a "Super Trouper", mely szintén listavezető lett Angliában, de Hollandiában, Németországban és Írországban is. Decemberben az együttes Finn Kalvik új albumánál bábáskodott. A Polar Music bejelentette, hogy a Super Trouper eladási mutatói világviszonylatban meghaladták a 7 milliót. Ez önmagában egy új csúcs, mivel az album csak négy hete volt a piacon. Nagy-Britanniában 1,7 millió eladott példánnyal az ABBA minden rekordot megdöntött. Az eredmények azt sugallták, hogy az együttesre további sikeres esztendők várnak.
1981 elején Björn a legnagyobb titokban vette feleségül Lena Källesjö-t. Pár héttel később az együttes meglepetés-partival és Waterloo-s kosztümjeikben előadott, erre az alkalomra írt dalokkal ("Hovas Vittne" és "Tivedshambo") lepte meg 50. születésnapját ünneplő menedzserét, Stig-et, akit reggel így ébresztettek álmából! Január végén Benny és Björn megtekintett néhány musical-t a Broadway-n, majd februárban elkezdtek dalokat írni a következő albumhoz.
Februárban újabb sokk érte a rajongókat: Benny és Frida is bejelentette, hogy elválnak, ugyanis Benny beleszeretett Mona Nörklitbe, egy TV-riporterbe, akivel a mai napig együtt élnek. Ez végképp lerombolta az együttes korábbi képét, és megint aggódni kezdtek az ABBA jövője miatt, mindazonáltal az együttes tovább dolgozott.
Áprilisban az amerikai Dick Cavett műsorában léptek fel, aki kedvükért Stockholmba utazott. Az interjúk után az ABBA élőben adott elő kilenc dalt, főleg a Super Trouper-ről és legújabb szerzeményeik közül - például a "Two For The Price of One" című számot teljesen más szöveggel énekelték, mint ami végül a "The Visitors" lemezre került!
Májusban bejelentették, hogy Frida új szólólemezen gondolkodik, és Agnetha megjelentet egy kislányával közösen énekelt karácsonyi albumot. Ezek is intő jelek voltak az együttes jövőjét illetően, amit megerősített a Daily Mirror-ban adott interjú is. Björn ebben arról beszélt, hogy hétköznapi életet akar élni, még mindig nyomasztotta a múlt évi fenyegető levél, és nem látott okot arra, hogy az ABBA-nak folytatnia kellene. Agnetha is úgy vélte, az ABBA-korszaknak vége, és elmondta, hogy milyen nehéz volt számára a válás. Fridától való válásáról Benny is így nyilatkozott. Bár megbeszélték, hogy megpróbálják folytatni együttesként, és barátok maradtak, Benny is úgy vélte, az ABBA történetének rövidesen vége. "Nem tudom elképzelni, hogy 45 évesen is színpadon állok" - nyilatkozta.
Egyelőre azonban folytatták. A júniusi stúdiómunkák után szabadságra mentek, eközben jelent meg pár országban a "Lay All Your Love On Me" kislemezként, mérsékeltebb sikereket elérve több országban bekerült a legjobb 10 közé, Angliában a 7., Íroszágban a 8. lett.
Augusztusban leforgatták a "When All Is Said And Done" videóklipjét. A dal - egy Frida-szóló - tulajdonképp Frida és Benny válásáról szól (párja a "The Winner Takes It All", mely Agnetha és Björn szakítását jelképezi), végül nem lett kislemez, a kiadó a One Of Us-t választotta (A "When All Is Said And Done az USA-ban jelent meg kislemezként, és a 27. helyet érte el).
Csak 1981 szeptemberében mutatták be az Abba - The Movie-t Moszkvában, és egészen következő év februárjáig játszották. Szeptemberben az az együttes megjelent Bournemouth-ban egy rendezvényen, de ettől eltekintve leginkább a stúdióban dolgoztak.
Novemberben kiadták Agnetha kislányával együtt énekelt lemezét, és elkészült a "One of Us" videója, melyet Lasse Hallström lakásában forgattak! Egy novemberi díjátadáson debütált Frida új frizurájával, Björn pedig szakállat növesztett.
November 30-án Svédországban, december 11-én pedig Angliában jelent meg az új album, a "The Visitors". Csak kilenc dalt tartalmazott, de a spanyolajkú országokban megjelent verzión hallható volt a "Slipping Through My Fingers" és a "When All Is Said And Done" spanyol változata is. A lemez komolyabb hangvételű lett, mint elődei. A dalszövegek hidegháborúról, félelemről, politikáról is szóltak, más lett a dalok hangulata, összességében az album sokban különbözött a korábbiaktól.
Az első kislemez a "One of Us" volt, mely a 3. helyet érte el a brit slágerlistán, listavezető lett Németországban, Íroszágban, Hollandiában, és 2. Svédországban. Decemberben szerepeltek a "Carta Indiscreta" nevű spanyol műsorban, Björn és Benny pedig először találkozott Tim Rice-szal, akivel közösen később a "Chess" című musicalt írták.
1982 januárjában az együttes először foglalt állást politikai kérdésben - Björn és Benny az amerikai "Let Poland Be Poland" című műsorban szerepelt. 1981. decemberében Lengyelországban hadiállapotot vezettek be, hogy megtörjék a Szolidaritást (egy mozgalom, mely a Szovjetunió ellenében működött). Ezt a műsort Reagan elnök javasolta válaszul a hadiállapotra, és neves művészek, közéleti szereplők működtek közre benne, köztük Björn és Benny, de üzenetük végül nem került be az amerikai műsorba, később Svédországban vetítették le. E műsor eredményeképp az ABBA-t betiltották a Szovjetunióban és az "Abba - The Movie" lekerült a moziműsorokról. Januárban más fontos dolgok is történtek: Björn-nek kislánya, Benny-nek kisfia született.
Az együttes leforgatta a következő kislemez, a "Head Over Heels" videóját, a korong márciusban jelent meg, de fel sem jutott a svéd slágerlistára. Csak négy országban jutott a legjobb tíz közé (Belgiumban kapta a legmagasabb helyezést: 2. lett), Angliában csak a 25. Németországban a 19. helyre kúszott fel, vagyis meglehetős bukás volt, ilyen rossz eredményei régen nem voltak az együttesnek.
Februárban és márciusban Frida új szólóalbumán dolgozott, melynek Phil Collins volt a producere. Ez Frida első angol nyelvű albuma, melyen látszik, hogy zeneileg is ki akart törni az ABBA keretei közül - első kislemeze, a rockos hangvételű "I Know There's Something Going On" nyár végén jelent meg és nagy sláger lett. Az USA-ban 13. (!), Franciaországban, Belgiumban és Svájcban listavezető lett, valamint több országban bejutott a legjobb öt közé (Hollandia, Svédország, Norvégia, Lengyelország, Németország). Egyedül az ABBA fontos bázisán, Angliában voltak szerény eredményei: csak a 43. helyig jutott. Az album is sikeres volt, Frida nagyon sokat tett azért, hogy népszerűsítse, sok helyen fellépett, körbeutazta Európát. Egy helyen azt nyilatkozta: "Nem tervezünk turnét. Björn és Benny egy musicalen dolgoznak és még két évig tart, hogy befejezzék. Másfelől ennek köszönhetően Agnethának és nekem is lesz időm, hogy a szólókarrierünkkel foglalkozzunk."
Februárban az együttes a spanyol tv-ben szerepelt, áprilisban és májusban pedig ismét a stúdióban dolgoztak. Ekkor három dalt sikerült felvenniük: "I Am The City", "Just Like That", "You Owe Me One". Ebben az évben csak ez utóbbit adták ki, az "I Am The City" először 1993-ban jelent meg, míg a legendás "Just Like That"-nek csak egy darabkája hallható egy 1994-ben kiadott 4 cd-t tartalmazó dobozban. Björn és Benny nem volt elégedett az eredménnyel: "Egyáltalán nem jók" a dalok, mondták.
Nyáron a Polar Music sajtóközleményéből kiderült, hogy az ABBA nem ad ki új albumot 1982-ben, hanem csak a következő évben, ellenben év végére tervezték egy 26 számból álló dupla válogatáslemez kiadását, amelyen azonban új szerzemények is helyet kapnak. A közlemény hangsúlyozta, hogy még ha külön utakon is járnak az ABBA tagjai, ez nem jelenti az együttes felbomlását. Bejelentették azt is, hogy Agnetha csak jövőre fog új lemezen dolgozni - producere Mike Chapman lesz.
1982 nyarán Agnetha egy svéd mozifilmben, a "Raskentsam"-ban szerepelt, mely a híres svéd Casanováról szólt, akinek egyetlen valódi szerelmét alakította Agnetha. Augusztus 19-én tartották a film bemutatóját Stockholmban. Nyáron véget ért kapcsolata Torbjörn Brander-rel. Agnetha másik, ABBA-n kívüli projektje a Tomas Ledin-nel közös duett, a "Never Again" volt. Nem lett túl sikeres (Németország: 37., Hollandia 24.), bár hazájukban a slágerlista 2. helyére került, valamint Norvégiában és Belgiumban az 5. helyig kúszott fel.
Nyáron az amerikai "Freeze Frame" készített interjút három ABBA taggal (Björn nem került a műsorba), augusztusban pedig - mint kiderült, utoljára - visszatértek a stúdióba. Ezúttal mind a három új szerzemény ("Cassandra", "Under Attack", "The Day Before You Came") napvilágot látott. A "The Day Before You Came"-hez szeptemberben videót is forgattak, októberben pedig, "B" oldalán a "Cassandra"-val piacra dobták a kislemezt. Angliában újabb csalódás érte őket: a dal csak a 32. lett. Több országban bekerült a legjobb öt közé, Finnországban még a második helyre is jutott, de ez ismét bukás volt korábbi sikereikhez képest.
1982. november 3.-án az együttes utolsó promóciós útjára indult. Angliában egy partin ünnepelték meg 10. évfordulójukat, felléptek a "Saturday Superstore" és a "The Late Late Breakfast Show" műsorokban, interjúkat adtak. Londoni tartózkodásuk alatt jelent meg a "The Singles - The First Ten Years" dupla válogatáslemez. Régi sikereik mellett két új dalt tartalmazott, és november végén került a brit lemezlista élére, listavezető lett még Belgiumban is, de Németországban csak az 5., Hollandiában 4. helyre jutott. Anglia után az együttes rögtön Németországba repült, "Tommy's Pop Show"-jában és a "Show Express"-ben szerepeltek. Egy héttel később elkészítették az "Under Attack" videóklipjét, forgatott velük egy holland tv-stáb, majd a "Nöjesmaskinen" svéd tv-műsorban adtak interjút - utoljára együtt ABBA-ként. Utolsó tévés fellépésük a decemberi "Late Late Breakfast Show"-ban volt. Utolsó kislemezként az "Under Attack"-et jelentették meg, aminél egy új hangzással próbálkoztak, de az angolokra már nem volt hatással: a kislemez a 26. helyig jutott csak. Az "Under Attack" alulmúlta a "The Day Before You Came" eredményeit is: Belgiumban harmadik, Hollandiában ötödik lett, Németországban a 22., és máshol sem jutott be a legjobb tíz közé. 1982 novemberében Frida elhagyta Svédországot és Angliába költözött, valamint eladta a Polar Music-beli részesedését is.
Ritkuló fellépések (már 1980 óta), szóló projektek, válások, alkotói válság, elmaradt sikerek - az együttesből fokozatosan kifogyott az energia. Az ABBA szünetet akart tartani. "Ha akarunk, úgyis össze tudunk állni pár év múlva" - mondták.
A tagok szólóban folytatták.
Szerelmespárok:
Frida és Benny:
1969-ben találkoztak.Benny lett Frida lemezeinek pruducere majd egy kis idő után el is jegyezték egymást.Nagy szerelem volt.Közös gyerekük nem született.1978 nyarán összeházasodtak.1981-ben viszont elváltak mert kihűlt a kapcsolatuk és Benny beleszeretett egy másik nőbe. A A When all is said and done c. abba dal amit Frida énekelt el, az ő szakításukat meséli el.
Agnetha+Björn
Ők is 1969 ben találkoztak.Szerelem volt első látásra.1971-ben házasodtak össze, született két közös gyerekük az első 1974-ben a másik 1977-ben.1978 karácsonyán összevesztek és 1979-ben el si váltak. A A The winner takes itt all c. dal amit Agnetha énekel az ő szakításukat meséli el.Elválásuk után mindketten újra házasodtak.
Képek: